Infolinia rzecznika praw pacjenta 0-800-392-976 Informacje ogólne 525-40-62
Informacji udzielają pracownicy Wydziału Spraw Ubezpieczonych: (22) 525-40-61 do 62
Skargi można zgłaszać pod numerami telefonów: (22) 525-40-70 oraz 525-40-71
Zadania:
czuwanie nad przestrzeganiem praw pacjenta
wskazywanie trybu skargowego w przypadku naruszenia praw pacjenta
przyjmowanie skarg od pacjentów na działalność świadczeniodawców z którymi NFZ podpisał kontrakty na wykonanie świadczeń medycznych
podejmowanie działań interwencyjnych u świadczeniodawców w sytuacjach tego wymagających związanych z realizacją praw pacjenta
udzielanie odpowiedzi na pytania i skargi pacjentów
analiza skarg i wniosków kierowanych przez pacjentów do NFZ
współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz praw pacjenta
Kompetencje:
współpraca ze świadczeniodawcami w zakresie postrzegania praw pacjenta
podejmowanie działań interwencyjnych u świadczeniodawców w sytuacjach tego wymagających
współpraca z Rzecznikiem Odpowiedzialności Zawodowej w Izbach Lekarskich
współpraca z Rzecznikiem Odpowiedzialności Zawodowej w Izbach Pielęgniarskich
współpraca z Pełnomocnikiem Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej ds. kontaktów ze Stowarzyszeniami działającymi na rzecz praw pacjenta
współpraca z Komisją Skarg i Wniosków w Radzie Regionalnej Kasy Chorych
współpraca z organizacjami pozarządowymi i rządowymi działającymi na rzecz praw pacjenta
wnioskowanie do Dyrektora Mazowieckiej Regionalnej Kasy Chorych o zerwanie kontraktu ze świadczeniodawcą w związku z rażącym naruszeniem praw pacjenta Rzecznikiem Praw Pacjenta w Centrali Narodowego Fundusz Zdrowia jest Aleksandra Piątek.